حدود دو ماه از تعطیلی مدارس در بیش از 190 کشور می گذرد که 1.57 میلیارد کودک و نوجوان - 90٪ جمعیت دانش آموزان جهان را تحت تأثیر قرار داده است. این بسته شدن ها به عنوان یک اقدام برای مهار ویروس Covid-19 سریعاً پشت سر هم اتفاق افتاد. به همان سرعت ، دولتها تدابیری را برای یادگیری ادامه کار از طریق سیستم عاملها ، تلویزیون و رادیو در آنچه که گسترده ترین آزمایش در تاریخ آموزش بوده است ، به کار گرفتند. اما وقتی نوبت به بازگشایی مدارس می رسد ، سرعت بسیار نامشخص است. طبق داده های یونسکو ، 100 کشور هنوز تاریخ بازگشایی مدارس را اعلام نکرده اند ، 65 کشور برنامه ای برای بازگشایی جزئی یا کامل دارند ، در حالی که 32 کشور سال تحصیلی را به صورت آنلاین پایان می دهند. با این حال ، برای 890 میلیون دانش آموز ، تقویم مدرسه هرگز تا این حد تعریف نشده است.
چه موقع و چگونه بازگشایی مدارس یکی از سخت ترین و حساس ترین تصمیمات در دستور کارهای ی امروز است. آیا بازگشایی مدارس ایمن است یا خطر احیای مجدد عفونت ها وجود دارد؟ عواقب سلامت روان کودکان و رشد اجتماعی کودکان خردسال چیست؟ آیا دانش آموزان در واقع یادگیری از راه دور دارند؟ و وقتی زمان فرا می رسد ، مدارس چگونه بازگشت دانش آموزان را تضمین می کنند و به فراگیرانی که در تعطیلی مدارس عقب مانده اند کمک می کنند؟
این تصمیم پیچیده است زیرا شیوع همه گیر همچنان ادامه دارد و نه به صورت خطی. شواهد کافی در مورد خطرات انتقال وجود ندارد. در همه جا ، محدودیت به تدریج برداشته خواهد شد ، با بسیاری از علامت های س onال در مورد نحوه مدیریت روند ، تا حد زیادی زیرا ویژگی های زیادی از ویروس وجود دارد که ما فقط نمی دانیم. با این وجود ، حتی با وجود عدم اطمینان فعلی ، دولت ها می توانند مدارس پیش بینی شده و آماده بازگشایی مدارس را با رعایت ضمانت های لازم تأمین کنند.
دبیرکل سازمان ملل متحد ، آنتونیو گوترس اخیراً از دولت ها و اهدا کنندگان خواست تا آموزش را برای همه کودکان از جمله حاشیه نشینان در اولویت قرار دهند. ائتلاف آموزش جهانی برای حمایت از دولت ها در تقویت یادگیری از راه دور و تسهیل بازگشایی مدارس ایجاد شد.
همانطور که می توان انتظار داشت ، هرچه وقفه در مدرسه بیشتر باشد ، افت یادگیری بیشتر خواهد بود. از این رو ، مدارس زودتر می توانند بازگشایی شوند ، خطر آسیب طولانی مدت به سفرهای یادگیری و رفاه میلیون ها کودک کمتر است. ما نگران هستیم که تعطیلی طولانی مدارس باعث افزایش نابرابریها ، تعمیق بحران یادگیری و آسیب پذیرترین کودکان در معرض خطر افزایش بهره برداری شود. ما از بحران های دیگر می دانیم که هرچه کودکان حاشیه نشین بیشتر از مدرسه خارج شوند ، احتمال بازگشت آنها کمتر است. پس از بحران ابولا در آفریقای غربی ، ما شاهد افزایش میزان استثمار جنسی و بارداری نوجوانان بودیم ، که نشان می دهد دختران به ویژه در تعطیلی مدارس در معرض خطر هستند.
مدارس فقط مکانهای یادگیری نیستند. آنها از حمایت های اجتماعی ، تغذیه ، بهداشت و حمایت عاطفی برخوردار هستند که امنیت زندگی برای افراد محروم است و این در همه کشورها از کم تا درآمد بالا اعمال می شود. بر اساس برنامه جهانی غذا 370 میلیون کودک به دلیل تعطیلی مدارس وعده های غذایی را دریافت نمی کنند. از آنجا که نیمی از دانشجویان جهان به رایانه خانگی دسترسی ندارند ، احتمال از دست دادن یادگیری در این دوره تقریباً اجتناب ناپذیر است. این ضرر چقدر بزرگ خواهد بود به اثربخشی کانال های جایگزین که مورد استفاده گسترده قرار می گیرد بستگی دارد. اما در هر صورت ، هرگز به طور کامل جبران نخواهد شد. به این موارد انزوای اجتماعی از دوستان و معلمان ، اضطراب ، جابجایی و مرگ احتمالی عزیزان در بدترین موارد را اضافه کنید و تلفات روانی تعطیلی مدارس روز به روز افزایش می یابد.
این یک مسئله ساده برای سنجش خطرات و مزایا نیست. اولویت مطلق صیانت از زندگی و رفاه جوامع ، از جمله کودکان و کارکنان آموزش است. حتی اگر هنوز نمی توان تاریخ ها را اعلام کرد ، اکنون برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس آغاز می شود.
مشاوره و ارتباط با والدین ، معلمان ، دانش آموزان و جوامع عمومی برای درک نگرانی ها و رفع آنها ضروری است. این اطمینان و حمایت از بازگشایی مدارس را که پیش نیاز برای اطلاع رسانی ت ها ، تأمین اعتبار و اقدامات عملیاتی است ، تضمین می کند. پیام اصلی این است که این تصمیمات خاص زمینه هستند و به ظرفیت مدارس برای کاهش خطرات انتقال عفونت و ترویج رفتارهای سالم بستگی دارد. شرایط بحرانی برای ارزیابی شامل دسترسی به صابون و آب تمیز برای شستن دست و پروتکل های مربوط به مسافت اجتماعی است. ایمنی همچنین می تواند به معنای کاهش تعداد دانش آموزان در محل ، از طریق شیفت مضاعف ، اولویت بندی پایه های اولیه یا گروه های هدف خاص یا ادامه دادن یک رویکرد یادگیری ترکیبی باشد.
پس از ایمنی ، باید بر روند بازیابی یادگیری تمرکز شود - از ارزیابی نتایج یادگیری در تعطیلی مدارس ، اطمینان از بهزیستی اجتماعی-عاطفی آنها و اقدامات لازم برای رفع اختلافات از طریق روش های درمانی. حمایت از معلمان و پیشرفت حرفه ای آنها برای موفقیت ضروری است.
بازگشایی مدارس در طول این بحران جهانی بازگشتی به حالت عادی نیست. ما باید کارها را نه تنها متفاوت ، بلکه بهتر انجام دهیم. همانطور که حاشیه نشین ترین دانش آموزان بیشتر در معرض خطر عقب ماندن از روش های یادگیری از راه دور بودند ، آنها باید اولویت هر استراتژی بازگشت به مدرسه باشند. مدارس مجبورند آنها را به طرز فعالانه ای برگردانند و از آنها پشتیبانی کنند. این امر می تواند مستم رویکردهای یادگیری انعطاف پذیر ، شیوه های گسترش دسترسی به کودکان پیش از مدرسه ، کودکان آواره و مهاجر ، اقلیت ها و سایر گروه های مستثنی باشد. این امر به رسمیت شناختن چالش خاص دختران و مادران جوان است که ممکن است با قوانین ورود مجدد در مدارس روبرو شوند و مانع از دسترسی آنها به آموزش شوند. خطر برخی دانش آموزان ، به ویژه دانش آموزان در دوره متوسطه ، که مدت طولانی از مدرسه منصرف شده اند تا هرگز به مدرسه برنگردند ، بسیار زیاد است. این خطرات را باید با ت های عمومی فعال مانند کارزارهای ارتباطی ، افرادی که بیشترین خطر را دارند ، درگیر شدن با خانواده ها و جوامع یا ارائه بورس های تحصیلی کاهش داد.
همانطور که در گزارش بانک جهانی در مورد تأثیر همه گیر بر آموزش و پاسخ های تی بحث شد ، ما باید از نوآوری ها استفاده کرده و درسهای مهم استفاده از فناوری در این مقیاس بی سابقه را جمع کنیم تا به حالت عادی جدید برسیم. این می تواند یک نقطه عطف برای استفاده از آموزش های جدید برای مقابله با بحران یادگیری و ارائه الگوهای یادگیری فراگیرتر و خلاق تر باشد. اکنون زمان ساختن بهتر ، ایجاد سیستم های آموزشی فراگیرتر و آماده تر برای مقابله و رفع بحران احتمالی در آینده ، از جمله سیستم های مرتبط با اقلیم است. و بیش از هر زمان دیگر ، این زمان برای محافظت از آموزش و بودجه آموزش و پرورش از عواقب اقتصادی و اجتماعی همه گیر است.
از آنجا که ما آرزوی یکسانی را برای مدارس برای بازگشایی به موقع و ایمن و حفاظت از حق تحصیل هر کودک مشترک داریم ، یونیسف ، یونسکو ، برنامه جهانی غذا و بانک جهانی با همکاری یکدیگر راهنمایی تولید می کنند که توصیه های عملی برای مقامات ملی و محلی در مورد چگونگی برای حفظ امنیت کودکان هنگام بازگشت به مدرسه. چارچوب بازگشایی مدارس به عنوان ابزاری انعطاف پذیر برای ت گذاران و برنامه ریزان طراحی شده است که همه عواملی را که باعث می شود این تجربه برای دانش آموزان ، معلمان ، مدیران ، والدین و جامعه وسیع تر به موفقیت برسد برجسته می کند.
3 مرحله معلمان می توانند برای اولویت سلامت روانی خود را اولویت بندی کنند
8 مزیت معلم خصوصی برای دانشجویان
بازگشایی مدارس: کی ، کجا و چگونه؟
مدارس ,یادگیری ,بازگشایی ,دانش ,آموزش ,آموزان ,بازگشایی مدارس ,دانش آموزان ,تعطیلی مدارس ,برای بازگشایی ,انعطاف پذیر